mandag 31. august 2009

Endelig Rønner

Etter ca 3 timers søvn, og en hel gjeng sommerfugler i magen dro mamma og jeg med flyttelasset mitt nedover til Oslo, og Rønningen Folkehøgskole. Vi kom oss fint til Gardemoen og stod plutselig å venta på Ingrid fra Tromsø, og siden det har vært Døgnvill der i helga så kom jo SELVFØLGELIG KURT NILSEN ut, ca ti meter unna meg. Jeg sikla.

Uansett. Når vi klarte å komme oss til Kjelsås jernbanestasjon trodde vi at det ikke var særlig langt å gå til selve skolen. Der tok vi virkelig feil. Jeg bar rundt 40 kilo, og stoppet hver femte meter. Heldigvis var det noen utrolig snille osloensere som tilbød seg å kjøre oss opp, så vi slapp unna med reiseskader.

Skolen ser veldig bra ut, lærerne er kule og huset vi bor i er ja... spesielt. Jeg skal la dere heldige lesere få en guida tur gjennom huset. Men jeg kan jo akkurat nå konstatere det at vi har:
- Tre etasjer og boltre oss på.
- Rom i forskjellige størrelser med både to-tre og fire senger i.
- Et bad som ikke funker i første etasje.
- Kaldt vann i dusjen i tredje.
- Lys på det ene badet funker ikke.
- Ikke vaskemaskin og vi er TYVE stykker.
- og ja, etasjene blir liksom bedre og bedre etter hvert som man går opp, jeg er heldig og bor i første.
- trappene er dødsbratte.

Uansett skal vi trives. Vi har planer om å ordne fellesareal med bilder som gjør rommene litt bedre.

Ja, forresten så bor jeg på firemannsrom, med fantastiske mennesker. Men jeg føler jeg har litt lite dekor, så om du virkelig har lyst så tar jeg MER ENN GJERNE imot bilder, tegninger eller dikt som jeg kan klistre opp på veggen for å gjøre rommet litt mitt. Evt. så kan du få lov å sende brev til meg på:
Beate G Palmesen
Lyd og Bilde
Rønningen Folkehøgskole
Myrerskogveien 54
0495 OSLO

I dag har vi vært ute og gått, og for å si det på godt nordnorsk, det PESSRÆGNA ute. Kjempedigg å være ute i et par timer, og i kveld skal vi være i basisgrupper, dvs TEN SING NORWAY, og spise vafler. Det blir kos.

5 kommentarer:

  1. :D Bor dåkk i det huset som vi egentlig sku bo i? Det som e litt sånn ..fraskilt fra resten? Fær på IKEA, de har bilda ^^

    :D

    SvarSlett
  2. Ja. æ trur vi bor i det. Men det e i allefall skikkeli kort avstand tell selve undervisningshuset, og litt lengre te internatan. Men heilt ok! :P IKEA nei? Nå nei du. Æ vil ha sånne koselie bilda a vænna å sånt. Om æ har nån da! :P

    SvarSlett
  3. Så bra Beate:D også KURT NILSEN liksom;) Snakka med mamman din på rema i dag, hun virka veeeldig fornøyd med opplegget og alt, hørtes kjempebra ut!!:) Godt å høre at alt ble bra:) Gleder meg til å høre mer;)

    SvarSlett
  4. Yeah! Hun sa det. :P Det kommer bilder senere tonight tror jeg! :D

    SvarSlett
  5. Håpa ikke det e samme huset, det e visstnok skikkelig crap - men mulig at CFC'eran va ALT for mange der.. Ja, det hjelp med bilda - æ har masse bilda på veggen (som du har sett på bildan av rommet).. ja... Du kan framkall bilda da, det e koselig :) Ellers så kan det sendes ;)

    Katti får dåkk vet kor dåkk ska reis egentlig? Nu sitt æ å ska gjør et eksperiment (ingen fortalte at det e en del av psykologi;P). Ka gjør DU?

    ;D

    SvarSlett