torsdag 20. mai 2010

17.mai er vi så gla'i, moro vi har fra morgen til kveld!

Det var en gang en gjeng, en heidundranes fantastisk gjeng, som skulle feire 17.mai sammen. Været var grått, men været var flott fordi det var varmt i lufta. Dagen startet klokka 08:00 med flaggheising, og det var en flott gjeng som stod klar til å synge for flagget.


Flagget kom seg opp etterhvert og vi kunne endelig juble for at dagen var igang!

Klokka 09:00 møtte vi inne i matsalen og fikk frokost. Bordet var dekket, maten pådekt, og sultne mager satte seg tilbords.
Kristine gledet seg veldig til frokostbufféen som inneholdt både eggerøre, røykalaks, og alt mulig annet som er godt.

Etter frokost bar det ned til Karl Johan, og barnetoget. Etter mye frem og tilbake kom vi oss endelig fram til å hilse på Knugen, Dronningen, Kronprinsen og Kronprinsessen. Et utrolig fint møte vil jeg påstå.
Ingrid Sør var i allefall i godt humør, og vi poserte glade og villige for å vise hvor vi hadde vært på selveste 17.mai.

Vi møtte også en lystig gjeng som ropte Hurra, sang på alle mulige nasjonalsanger og hoiet. Trivelig.

Vi var en kjapp tur innom KM-huset og caféen der. Vi traff Kåffa-gutter, og hørte på Adoramus.

Etter lunsj satte aktivitetsleder Ingrid Nord igang med årets leker som var:
Sekkeløp(!!)
Krykkeløp(?!)
Potetløp
Og vi hadde også potetkasting, men det bildet glemte jeg å ta med.

Det var bunadskledde, blide folk.

Vi spilte Ticket To Ride(!!!!!)

Vi sang sanger både før og etter hvert måltid.

Vi avsluttet kvelden med grillmat, med kaker, med brus, med is, med lefse, med alt for mye god mat, og med enda mer leking. Skolen her duger virkelig for sild i tønne på kvelden!
Vi var i allefall en trivelig gjeng!

Så da vet dere hvordan 17.mai var hos meg.

2 kommentarer:

  1. Digg dag da! Merket meg en liten, veldig morsomt, skriveleif: Knugen :) Om jeg må si det selv, likte jeg den tittelen bedre :D

    SvarSlett
  2. Skriveleifen var jo planlagt da. Google Knugen!

    SvarSlett