onsdag 28. april 2010

Waiting for that one clear moment!

Tenk deg det. I morgen, altså 29.april, da har jeg bursdag. Og akkurat i morgen, har min aller kjæreste skatt konsert i Oslo på Sentrum Scene. Jeg snakker selvfølgelig om Thomas Dybdahl. Mannen som så og si forandret livet mitt, og introduserte meg for en helt utrolig fin verden av musikk. Takket være han har jeg tenkt millioner av tanker, vært glad og trist, og mimret over gode stunder med folk. Selv om jeg har hatt mange favorittartister gjennom årene, har Mr. Dybdahl alltid levert, og vært der. Jeg kan ta ham frem på høsten, når det glider over fra sene sommernetter, til mørke høstkvelder og nyte musikken han lager. Melodiene som maler vakre bilder, og tekstene som man forstår, men som likevel er uforståelige. I år har han kommet med et helt nytt album. På alle mulige måter. Han har utforsket lydbildet, funnet fram nye artister, nye instrumenter, nye musikksjangre og blandet det med nye med det gamle, og fått et vakkert resultat. Jeg har fremdeles ikke kjøpt meg billett til konserten hans i morgen, men jeg skal gjøre det i dag! Jeg MÅ på den konserten. Av alle ting i verden, må den konserten være mitt aller største ønske. La oss håpe at dagen blir uforglemmelig.

thomasdybdahl7_1.jpg

-Thomas Dybdahl-

(bilde lånt fra hjemmesiden til www.rockefeller.no)



1 kommentar: