tirsdag 1. september 2009

Kråkeslottet

Sånn, nå skal det bli kos i heimen. Med andre ord, nå kommer det en bildeserie.
Jeg kan jo først fortelle litt om hva jeg vet om året så langt. Vi er tjue stykker og vi kommer snart til å bli delt opp i to team. Teamene reiser ut på turne i utlandet den 22/23 oktober, og blir borte i ca. en måned. Planen er foreløpig å besøke både Danmark, Tyskland og Island. Men, hvem som skal hvor er usikkert. Vi bor på det fantastiske Kråkeslottet(fint navn ja!) og vi stortrives. Til tross for at veggene er sinnsykt "nakne", vi får ikke lov til å spikre på veggene og det er div. mangler, så skal jeg sannelig si at vi kommer nok til å få det helt fantastisk her utover året så fort vi får brukt litt tid på pynting, og diverse. Sammen skal vi i allefall lage et stort show, det såkalte Ettåringsshowet, og det har premiere 19. oktober. Mer info om det kommer! Nå til bildene:
1. Etasje:

Her er den fantastiske gangen og trappeoppgangen vår. Trappeoppgangen var svart som natten når vi kom hit. Men nå har vi endelig fått lys, så vi slipper å måtte gå i blinde når vi skal opp i de andre etasjene.

Her er deler av rommet vårt. Helt til venstre ser dere Kristine som er helt sinnsykt glad for oppgaven vi fikk om å skrive om hvordan forventningene våre er. I midten er litt av pulten. Jeg tok selvfølgelig noen av badeendene mine med meg, og har plassert tre av dem på hvert sitt bad i huset slik at vi kan få det litt koselig. Helt til høyre er rett ovenfor senga mi, hvor jeg har pynta med BOLK-hjertet mitt, småbilder knabba/fått fra AnePane og små bønnelapper.


På rommet har vi hvert vårt skap. Sånn ca. Vi har ikke et helt skap med hyller og heng, men vi har hyllene helt til høyre i rommet, og henget helt til venstre. Kjempelurt. Så nå har vi alle hver vår del i hvert vårt skap. Jadda. Christiane har pynta med bilder på innsiden av skapet, og brukt smykkestativet sitt veldig flittig til å plassere øredobber, smykker og armbånd. Veldig fint, og jeg tror jeg skal investere i et sånn smykkestativ.


Her er bilder av fellesstuen i 1.etg. Den som faktisk blir brukt ganske flittig og som vi ordna til i går kveld før vaffelnight. Så, det til venstre er FØR bildet, og det til venstre er ETTER bildet. I midten er familiebildet(nok en gang) og står ganske sentralt rundt i rommet. Det spriter opp ganske mye.



Rommet vårt, er ganske fint. Vi har skap. Seng og mennesker. Viktige ting altså. Som jeg forklarte tidligere så er skapene helt innerst de med hyller, og de to mest hit er med heng, pluss to til som dere ikke ser. Senga mi er i midten, som kanskje mange ville gjettet på, og med sengesettet med kuer på, og selve kua mi så har jeg det trivelig. Helt til høyre er Christiane, en av mine fantastiske romkamerater.



2. Etasje er et veldig fritt område. Guttene har gitt klar beskjed til jentene med skiltet til høyre. Maria har skjønt dette og sitter alone in her room, med bilder, pc og telefon fra pappan sin. Kos med andre ord.

Og i tredje har Ingeborg vært særs kreativ og brukt ei klessnor til å henge opp bilder på veggen over senga si.

Det var med andre ord det jeg hadde å tilby for denne gang. Nå er det natt i kråkeslottet og alle små TSN'ere skal nå sove. Jeg skal i allefall hoppe i bingen som Ingrid Sør ville sagt, og jeg satser på å holde dere så godt oppdaterte som mulig.

Inntil da, god natt og sov godt!

1 kommentar: