søndag 15. mars 2009

Æ ska gje dæ ly.

"Det e mange skjær i sjøen
det e hindringe på land
Det e daga da det einaste
du ber om e ei hand
Det e vanskelig å be om
æ har alltid vorre sky
Vil du komme inn i varmen sa han,
æ ska gje dæ ly. "

Jeg har aldri vært særlig overbegeistret for Kari Bremnes, men dette har sakte men sikkert blitt snudd helt. I fjor høst var jeg med på ei lederkurshelg og hadde en oppgave som gikk på å være med å ordne til en liten gudstjeneste. Her brukte vi en av sangene fra Kari og det var da jeg fikk et enda bedre inntrykk av henne enn før. Men for rundt to-tre uker siden ble jeg "påtvunget" å høre på det siste albumet hennes, og jeg ble overrasket. For det var virkelig fint. Hun er flink til å formidle, og har en fin stemme, i tillegg til at hun synger på norsk. Jeg liker. Og teksten er fra den nyeste plata, og sangen heter "Gje dæ ly". Og jeg syns den er vakker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar