søndag 14. mars 2010

Våryr?Vårull? Vårlig Oppvåkning? Spring Awakening!

Drit i det. Jeg hadde lasta opp bilder men så bestemte safari seg for å klikke. Helt greit. Jeg kan jo heller fortelle om hva som har skjedd siste uka.

Vi har hatt pynta på klasserommet denne uka, og hengt opp plakater og gjort det fint til det som skulle skje på lørdag. For da var det nemlig duket for åpen dag. Åpen dag betyr generelt sett mye folk, og det ble folksomt, men det er jo alltid hyggelig med foreldre og elever som er småforlegne av foreldrene sine. Dans har øvd i maaange uker på forskjellige danser, og gurimalla de er flinke. Og jeg får litt lyst til å bytte linje når jeg ser hvor mye god musikk de får danse til... Uansett, det var kooolt. Som om ikke åpen dag var travel nok, så var det endelig vår tur til å dra og se Spring Awakening. Siden hele skolen hadde sett den før, så var det bare TSN pluss noen til som fikk se. Vi satt på første rad(egentlig nr. 2, men den var fremst, altså første) og siden det er trapper som er scenen så var det litt nakkeproblemer ute å gikk.

Spring Awakening er i allefall en musikal som er helt fantastisk. Utrolig mye humor, sang(da'ah!) og herlig fremførelse. Men det skal vel ikke stikkes under en stol at det er mye seksualitet inne i bildet. Så, kanskje ikke noe å se hvis du fort blir flau(nei, egentlig ikke noen grunn, SE om du kan) og kanskje ikke å anbefale å se denne musikalen sammen med foreldrene. Men, som om ikke det var nok med selve Spring Awakening og fremste rad, så fikk vi møte noen av de som var med etterpå. Utrolig kult å få stille spørsmål og få litt innblikk i hvordan det er å være skuespiller.

Ukas kjendiser tror jeg må bli den nye tingen i bloggen. For siden man faktisk bor i Oslo, så sier det seg nesten litt selv at man ser veldig ofte kjendiser hvis man tar trikken eller bare er i byen. Så, denne uka har jeg sett intet mindre enn to, hvis man tar vekk de som var med på Spring Awakening. Husker dere Venner og Fiender? Eller Hotel Cæsar for den saks skyld. Martin Grafalk, som spilte Amir(eller noe) i Venner og Fiender, eller Hildring Jr. i Cæsar satt på T-banen i går. Og i dag tok jeg trikk sammen med El Axel fra Equicez for de som ikke kjenner han igjen. Sykt kult? Jepp.

Og hva skjer til helga? JO, ALTANATTA! Ergo - jeg er i Alta!(Skrev faktisk Trondheim, påvirka?) Kult? YES! Og nå begynner sakligheten så smått å bli usaklig. Hurra. Lenge leve usaklighet. Jeg og Ingrid Nord lekte i byen i dag på jakt etter Cafe, men vi fant ikke og endte opp med safranboller med vaniljekrem og kvikk-lunsj sjokoladebiter i. Vi endte også opp med å leke i rulletrappene på Nydalen T-banestasjon. Gøy? SUPERGØY!

Takk for i Aften!

1 kommentar: