søndag 7. mars 2010

Alt som er ingenting.

De siste dagene har gått utrolig fort, og det har vært mye bra. Siden vi startet kasteklubb på torsdag, fortsatte vi trenden på lørdag og med 7 oppmøtte for fysisk aktivitet så ble det kanonball, håndball og styrke, godt akkompagnert av en fantastisk flott marsj-musikk og lydfilen til reklamefilmen for rønningen. Selvfølgelig på repeat. Ellers var vi en god gjeng som var på Alice in Wonderland og så den i 3D, spesiell film, kanskje ikke helt min type, men jeg likte katta i filmen veldig godt. Du kan jo selv finne ut hvorfor! Men fant fort ut at man blir sliten i øynene av 3D.

Det som jeg egentlig skal fram til er dagen i dag. Etter tidenes særeste drøm, sto jeg opp og dro etterhvert ned til Oslo, og nærmere bestemt Slottet, og Slottskapellet. Der har de gudstjenester sånn ca. annenhver gang og i dag var det med nynorsk liturgi. Vi var ca. 7 stykker under gudstjenesten, pluss et lite band, og prestene. Intim-gudstjeneste kan man kanskje kalle det, men det var i allefall en fin avsluttning på uka. Kanskje spesielt fordi Siri Nilsen var der med et lite band og sang sanger fra albumet sitt, pluss en ny, og siden jeg ikke kommer meg på konserten hennes i Oslo 19.mars så var det jo like greit  slå to fluer i en smekk. I tillegg så var det utrolig gøy å være på en gudstjeneste som ikke var Ung Messe, altså for, med og av ungdommer. Og heller være med på høgmesse med student-voksne.

Nå skal det ryddes før det blir ekstrafin avslutning med HIMMELBLÅ i kveld. Halleluja - siden vi var allerede i den gata.

1 kommentar:

  1. Hørtes ut som nån bra daga!! Dåkk ska bare vær i Oslo fram te påska ja?!

    SvarSlett