tirsdag 6. januar 2009

Kan jeg få beundre deg litt?


(Bilde lånt fra MySpace-siden til Siri Nilsen)

Mange TV-tittere husker kanskje Yngrebølgen/Fagerborgrevyen som gikk på TVN for et par år siden? Denne lille jenta var med, og var en av de som gikk igjen i revyen. Hun skal også ha hatt en rolle i filmen Maja Steinansikt. For en god tid tilbake siden tittet jeg litt på Myspace og letet etter litt ny musikk, og da dukket denne jenta opp. Siri Nilsen lød navnet. Og jeg ble så og si bergtatt. Musikken er nydelig, stemmen hennes er nydelig, og selve vesenet er nydelig.

I fjor var hun heldig nok til å vinne Grappas Debutantpris, som skal øke fokuset på nye uetablerte artister, og vinneren honoreres med platekontrakt, utgivelse og det som følger. Dermed kommer det forhåpentligvis ut en plate i løpet av året, og ørene mine gleder seg. Musikken hennes er vanskelig å definere, men jeg vil si at det er snakk om litt rolig, småjazz-aktig med litt pop-følelse på den måten at det ikke direkte blir pop som man automatisk tenker på. Jeg vet ikke helt.

Det jeg faktisk vet, er at jeg gleder meg usannsynlig mye til musikken hennes blir gitt ut på plate, og hun blir mer aktiv på konsertfronten. Forhåpentligvis er jeg heldig nok til å få med meg konserten som hun skal ha en gang i april. Men kjenner jeg meg selv rett, vet jeg at jeg antageligvis går glipp av den, som alt annet.

Jeg anbefaler å lytte til henne. Hun er utrolig flink, og det er jo ikke direkte dumt å ha en pappa som er en av Norges mest kjente visesangere; Lillebjørn Nilsen.

Nydelig.

1 kommentar:

  1. Siri nilsen er jo utrolig flink da : ) Jeg er selv veldig interessert i norske dubbestemmer, hvor nettop Siri Nilsen er blant mine favoritter. Man hører henne nesten overalt på barnekanalene!!

    SvarSlett