mandag 30. november 2009

Det lyser i kråkeslottet...

I dag har vært en av tidenes dager. For å si det slik. For første gang siden jeg kom hit så tror jeg at jeg har sovet så lenge som jeg gjorde i dag, altså til klokken ett. Og det var herlig. Etter litt pynt og pant så var vi en veldig fin gjeng som tok buss og buss nedover til Majorstuen for å delta på lysmesse med Kor Major. Det var en herlig klar gjeng som stod klare for å synge adventstiden inn med vakre julesanger. Etter det tok Andreas oss med på vegetariansk restaurant og vi(de andre) spiste salatbuffet og div. andre varmretter mens resten(oss) drakk økologisk kola, som var humøristiert(eller noe lignende).

Det har vært mye tull og tøys siden vi har kommet hjem og ikke minst litt slapphet i rydding på rommet, og hybelkaninene har dermed invitert slekta på besøk og i dag fant jeg det for godt til at jeg skrapte de sammen på et brett. Det gjorde godt for både sjel og kropp, spesielt siden det ble litt ryddet opp. Så nå er rommet vårt fantastisk fint og mangler bare en kjapp omgang med støvsuger og vaskeklut, før det endelig skal pyntes opp til advent.

Og som om ikke dagen i dag har vært full nok(!!!) så ble kvelden ganske spennende for hele kråkeslottet. For brannalarmen fant det for godt å gå av rundt kvart på tolv, og hovedgrunnen var at noen(les: det ene gutterommet) bakte pepperkaker og hadde glemt at de var i ovnen. Så nå lukter det herlig friskt pepperkake i hele trappegangen og i tredjeetasje. Diggduggbart.
Nå skal alle vakre søte små gå og legge seg, og opp til å ha linjetid i morgen tidlig. Ha en fin natt!

3 kommentarer:

  1. Nja. Heilt ok. Smaka en smule surt.

    SvarSlett
  2. Virke som du har kost deg ihverfall ;* Vegetarisk restaurant?! Aldri hørt om før :D

    SvarSlett