tirsdag 24. november 2009

Trådnøsting

Etter godt over fire uker på turnè i utlandet var det utrolig godt å komme hjem igjen. Kråkeslottet er igjen fyllt til randen av TSNére og tapetsert veggene i stua med plakater for Ten Sing Norway konserter fra tyskland sammen med fantastisk nakne kalenderplakater av Bruno! Uansett. Vi har vært gjennom helt sinnsyke uker, med bagasjebæring, flytting, pakking, workshops, skolekonserter, vanlige konserter, autografskriving(!!!) og ja, mye glede. I England bodde vi hos en vertsfamilie i Barrow hvor vi var de tre første dagene.

Jeg og Christiane bodde hos Liz and Stuart, verdens beste vertsfamilie. Jeg kunne glatt bodd der på lengre basis, for å si det slik!

Etter at vi hadde gjort vårt på gudstjenester på søndagen tok de oss med på tur til en dyrehage i nabobyen. Og her er jeg med Liz n Stu!

Vel, utover det gikk turnéen ganske smuud. Og jeg tror jeg har skrevet det aller meste allerede. Så, Lørdagen i Tyskland fikk jeg besøk av Tante Reidun, Martina og David(typen til M) og det var utrolig koselig!



NÅ derimot kommer jubeldelen av innlegget. På turnéen har jeg kjøpt en del badeender og endelig skal de ut i publisiteten. Jeg kjøpte to kreftender, altså går penger til kreftsaken, jeg kjøpte fire typisk engelske på taxfree på Stansted og tre små gule på en kortbutikk i England. Dessuten fikk jeg en badeand fra Tante og Søskenbarn fra Køln! Så jeg endte med hele ti badeender bare på turnè.

Problemet mitt var bare at når jeg kom hjem i går, så dro jeg til byen og gikk tilfeldigvis innom Lucky Duck. Noe jeg aldri skulle gjort, i og med at jeg kom ut derifra med åtte nye søte små til samlinga, og en hel del blakkere enn antatt. Men, HALLO, de er jo dødsøte!

Jeg fant også tidenes tyggis i Tyskland!

Og kjøpte endelig Kråkesølvs album! Hurra-ur. Nå går de på repeat på Tunes'en, og jeg koser meg vel selvfølgelig med at jeg endelig kan høre på resten av sangene dems!


Nå skal jeg snart ta kvelden, i og med at vi må opp tidlig tidlig i morgen for å starte på linje(jubel) og så skal jeg ta flybuss/flytog/transportmiddel til Gardemoen for å møte bror som flyr til Ecuador for å feire julen med sin kjære. Så... God natt!

4 kommentarer:

  1. Æ sa jo du sku ha gått ut fra den ande-butikken!! Men de va kul, det ska du ha - spesielt den spøkelsesanda ;P Og ja; english people are the greatest ;D

    SvarSlett
  2. Haha, bijate du e den søteste badeandsamleren æ veit om. :) Så fint at dåkker har hatt det bra på turné, æ gleda mæ til du kommer tilbake til kalde nord.

    SvarSlett
  3. Æ gleda mæ også tell å kom tebake te kalde, fantastiske nord! Å da håpa æ vi sees, Elise Pernille!

    Takkskarruha Henri. Di va fantastisk. Både Vertsfamilie og ender! :P Å æ klart å gå førbi en butikk i dag! Hurra.

    SvarSlett
  4. Så fine ender du har fådd d :) fant en butikk i bodø me ender også, tænkt e me enngang på d ;) Vi må møtes i jula!!

    SvarSlett